joyce-in-ecuador.reismee.nl

Vamos!

Iedereen droomt wel eens van dingen die hij of zij graag in zijn leven zou willen doen. Zo ook ik... Van dromen over een langere tijd naar het buitenland naar keihard werken om die droom waar te kunnen maken.

En dan opeens sta je daar, op Schiphol, klaar voor vertrek. Het moment om afscheid te nemen van de mensen die je het meest dierbaar zijn. Het moment waar ik al weken tegen op zag en wat misschien wel het moeilijkste moment van mijn reis is. De hele ochtend branden de tranen al in mijn ogen en als het moment daar is kan ik ze niet meer tegenhouden. Daar ga ik, mijn droom achterna. Nog een laatste keer kijk ik achterom om te zwaaien, met een brok in mijn keel. Ik geloof niet dat ik ooit eerder zo nerveus geweest ben als nu.

De mevrouw in het vliegtuig naast me is al op leeftijd. Zij spreekt enkel Spaans en probeert een gesprek met me te voeren. Ik help haar nog met haar tv en koptelefoon en ze lacht dankbaar naar me. Starend naar buiten flitst de afgelopen anderhalf jaar aan me voorbij. Het is eindelijk zo ver. Duizenden vragen schieten door me hoofd. Hoe zien de mensen er uit waar ik ga wonen? Kan ik dit wel?

Op het vliegveld slaan de zenuwen nog erger toe, maar dat verdwijnt zodra ik wat lieve opbeurende berichten krijg van thuis. Ik zie een kleine oude man met een enorme snor die een bordje heeft met mijn naam er op. Ik ga naar hem toe en hij groet me vriendelijk. Hij bombardeert me met vragen waar ik enkel een paar losse woorden van begrijp. Hij helpt me met mijn spullen, stapt in de auto en roept "VAMOS!". In de auto voel ik me steeds rustiger worden. De warmte van de zon en de schitterende natuur omarmen me.

We stoppen bij een flat en de man neemt afscheid voordat hij me de lift in stuurt. Ik begrijp uit zijn woorden dat ik bij nummer 6 aan moet bellen. Zodra ik aan bel hoor ik van achter de deur flink geblaf. En vriendelijke vrouw doet open en een klein hondje in een roze jurkje komt enthousiast op me af gerend. Een golf van Spaanse woorden komt over me heen, waar ik wederom niets van begrijp. De vrouw wijst me mijn kamer en ik trek me terug. De mevrouw maakt wat te eten voor me maar ik krijg het bijna niet weg. Ik zou haar zo veel willen vragen. Zou ik me hier thuis gaan voelen? Wellicht word het een stuk makkelijker als ik me verstaanbaar kan maken....

Reacties

Reacties

Anneke

Topper geniet ervan en straks als je Spaans spreekt wordt alles makkelijker xxx pa en ma

Marco B.

Hola Joyce,
Le deseo mucha suerte y placer con este nuevo desafío.
He estado comiendo todos los Snickers blancos por 2 días ahora y pienso en ti ?.
El enlace lo hace ahora mismo y ahora puedo leer todas sus historias ?.
Tot snel x
P.s. denk niet dat ik Spaans kan want alles is via Google translate vertaald en waarschijnlijk slaat het nergens op ??.

Nadine

Je avontuur is begonnen? Zo stoer van je.
Je verwoord het super wat je al mee heb gemaakt. Dat Spaans komt straks helemaal goed?? Lees je gauw weer?

Linski

Lieve Joycie!
En of je er hard voor hebt gewerkt, je droom gaat uitkomen. Komt allemaal goed. Dikke kus

August

Sjors ik ben trots op je!!

Heiko

Heel veel plezier joycie, geniet van de tijd daar! En je spreekt straks vloeiend Spaans! ?

X

Laura

Het komt wel goed schatje! Geniet van je avontuur. ?
X Lau

Sarina

Spaans heb je zo geleerd. Kan jij wel!

Mars

Soms hoef je de taal niet te kennen om elkaar te begrijpen. Komt allemaal goed xxxxx

Marjan

Gaat vast helemaal geweldig worden.
Eerst even bijkomen van de hele reis en dan de taal leren.

Manon

Hi, onwijs stoer! En een beetje jaloers op het grote avontuur :-p have fun x

Lianne

Hierbij een virtuele hug!
Je bent een topper! Geniet van deze mooie ervaring
Xx

Magicmike?

Hee buurmeissie

Geniet van dit prachtige avondtuur als iemand hier zich uit gaat redden ben jij het wel ! De taal is maar tijdelijk snel zal je dingen gaan snappen.

Veel plezier en kijkt uit

?

Patriche

Nu al leuk om te lezen, en dan ben je pas net weg ;)

Dat Spaans komt wel, voor je het weet is dat ook vloeiend joh.
Geniet, en de rest komt vanzelf!

Dikke kus, ook van opa natuurlijk ;)

Anita

Je bent er net en nu al heel veel indrukken . Geniet ervan en dat Spaans komt wel goed . Voor je het weet snappen jullie elkaar ???

Nardy

Wat leuk om jou zo te volgen joyce! Gelukkig heb je handen en voeten om je verstaanbaar te maken hihi ik ga je volgennnnnn knuffffff

Melisse

Senorita!!
Ik heb je vlucht gevolgd en was blij dat je was aangekomen.

Joooh de spaanse taal is te doen, dat kan jij! Ms als je terug komt kunnen we samen Spaans praten (ik wil ook een cursus gaan volgen)

Have fun skattie!

Kussss

Davina

Geniet van alles tsjikkie!!
Kijk uit wat je eet daar, je kent de gevolgen!?

Deborah

Lekker genieten Joycie!!! Zodra je weer terug bent kun je mij verder Spaans leren spreken ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!