joyce-in-ecuador.reismee.nl

Mucho practica

Vandaag geen papaja maar ananas bij het ontbijt. Señora Thelma wijst naar de ananas en leert me dat dit een piña is. Zou ze stiekem mijn blog lezen? Het smaakt me in ieder geval een stuk beter dan de papaja. Tijdens het ontbijt praten señora Thelma en ik over onze familie. Met wat ik op school heb geleerd en google translate komen we een heel eind. Zo kom je toch opeens veel meer over elkaar te weten. Señora Thelma geeft mij een compliment dat mijn Spaans de goede kant op gaat. Ze staat op van tafel en komt terug met een doosje. Een voor een haalt ze er medicijn stripsuit en geeft ze aan mij. Uit haar medicatie concludeer ik dat zij een hoge bloeddruk, diabetes en schildklierproblemen heeft. Als laatste laat ze de pijnstillers zien die ze gebruikt, aan haar handen te zien neem ik aan dat deze voor haar gewrichten zijn. Plots krijg ik enorme respect voor señora Thelma dat zij met haar gezondheid nog altijd regelmatig buitenlandse studenten in huis neemt.

Tijd om naar school te gaan. Al ben ik er nog lang niet, ik merk dat het kwartje steeds beter begint te vallen en de woorden komen steeds vloeiender mijn mond uit. Langzamerhand begin ik in het Spaans te denken en ga ik de taal steeds leuker vinden. Mijn docent Ginna drukt ons steeds op het hart dat we veel moeten blijven oefenen. "Mucho practica".
De lessen zijn van 8.30 tot 13.00. In de middag organiseert de school activiteiten. We doen een kaartspel wat typisch Ecuadoriaans is. Iedereen doet mee, inclusief docenten en directie. Claudia, die het vrijwilligerswerk verzorgd op school, en ik vormen een koppel. Of ik het spel snap weet ik niet, maar Claudia en ik hebben wel gewonnen.
Vanaf school is het een klein kwartiertje lopen naar het huis waar ik verblijf. Zoals iedere middag groet de portier mij vriendelijk voordat hij het hek voor meopen doet. "Buenas tardes señorita, comó estás?"
Aan het einde van de middag maak ik mijn huiswerk en krijg hierbij een beetje hulp van señora Thelma. Ze is ontzettend enthousiast als ik steeds minder fouten ga maken. Ik help haar nog wat in de keuken en tussendoor laat ze me van alle lekkere dingetjes snoepen.

Morgen is het vrijdag en heb ik op school examen om te kijken op welk niveau mijn Spaans is. Een gedeelte schriftelijk en een gedeelte mondeling. Na mijn lessen pak ik met 5 andere studenten de bus naar Mindo. Een plaatsje aan de rand van de Amazone waar het stikt van de colibries. Zondag zal ik weer terug zijn om weer aan een nieuwe week te beginnen.
Ik werp nog een laatste blik op mijn huiswerk voor morgen als ik señora Thelma mijn naam hoor roepen vanuit haar slaapkamer. Ik loop naar haar toe en enthousiast wijst ze naar haar tv. "Galápagos". Ze klopt met haar hand op haar bed en ik neem plaats naast haar. Voor het slapen kijken we samen naar de documentaire en leert zij mij de Spaanse namen van de dieren.

Reacties

Reacties

Milene

Darling!
Ik ben zo blij dit te lezen, gezien je er zo tegenop zag om de taal te leren spreken. Zei toch dat het niet zo moeilijk is? :) (uitroepteken ondersteboven, haha)Estoy tan orgullosa de ti!

x

Rob Haazer

Buenos diaz senorita ???

Daniël

Hola Joyce! Mucha suerte en Ecuador.
Maar dat gaat helemaal goedkomen. Ik mis onze lessen op de boksschool nu al! Niels traint trouw door en ik leer hem steeds beter kennen. Nou kom maar op met die volgende blog. Ik lees ze graag.

Adiós, Daantje

Tub

Goed bezig student!

Marco B.

Hee Bambi,

Je blogs zijn heerlijk om te lezen en zo leuk om je op deze manier toch te kunnen volgen.
Helaas kan ik je niet helpen met Spaans leren (ik ken alleen de schuttingtaal ?) maar zo te horen gaat jou dat snel lukken.
Ik kijk al uit naar je volgende blog.
Xxx Marco

Anita

Zo te lezen ga je het wel redden daar en kom je Spaans sprekend naar huis . Enorm stoer ??

Linski

Yeah! Ben trots op je , nerd van me ?

Lianne

Toppertje.
Echt goed bezig. Succes met de examens.
Komt helemaal goed xxx

Jack

Tof joycter ! ☺️

Niels

Weet je al het Spaanse woord voor Blauwvoetgent? Heel leuk hoe je alles beschrijft Raffie. Trots op je ?

Davina

Heerlijk om te lezen dat je een beetje begint te aarden liefje! ?

Paul

Gaaf hoor Joyce !

Noux

Wat schrijf jij leuk !!
Wil blijven lezen!
Volgens mij hebbie t wel naar je zin ? Keep on going skeet!
Uber trots op jou lama

Mars

Al mal tiempo, buena cara.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!