joyce-in-ecuador.reismee.nl

El fin de semana

Mijn eerste weekend in Ecuador...
Vrijdag het examen op school. Ik had het goed voorbereid maar was toch ook wel een beetje zenuwachtig. Na wat licht gestotter ging ook mijn mondeling voor mijn gevoel goed. Ik heb de eerste week school afgesloten met 92% en daar ben ik stiekem best wel trots op. Ook mijn docent Ginna was tevreden. "Muy bien Joyce!"
Na school hebben we de bus gepakt om naar Mindo te gaan. Na 2x overstappen kwamen we op het station waar de bus vertrok die ons naar Mindo zou brengen. Tot mijn verbazing was het een gewone touringcar bus met vrolijke gele gordijntjes met franjes. Nou ja gewoon, alles kraakte en rammelde maar dat schijnt hier gewoon te zijn. De reis duurt 3 uur vanaf Quito. Hoe langer we in de bus zaten, hoe dichter we bij de Amazone kwamen. De natuur veranderd, de bergtoppen verdwijnen in de wolken en de uitzichten zijn adembenemend. Eenmaal aangekomen in Mindo werden gelijk m'n enkels lek geprikt door de muggen zodra ik de bus uit stapte.
We reserveerden bij Miguel een gids die ons de volgende ochtend om 5.45 uur op zou komen halen om de Amazone in te gaan voor een bird watching tour.

In het hostel hadden we een 5 persoons kamer. Boven de bedden hingen klamboes in vrolijke kleuren. Na een enorm gevecht om die klamboe om mijn matras te krijgen kon ik eindelijk gaan slapen.
De volgende ochtend werden we inderdaad exact om 5.45 opgehaald door een gids met haar chauffeur. Wij waren met zijn zessen en zijn letterlijk in de auto gepropt, inclusief in de kofferbak. We stopten langs de weg en stapten uit, niemand had een idee wat we hier nou eigenlijk gingen doen maar de chauffeur pakte zijn telescoop en ging op zoek naar vogels.
Eerlijk is eerlijk, het is even zoeken maar 's ochtends om 6.30 zie je de mooiste vogels voorbij vliegen in de Amazone. Na 2 toekans en 4 colibries had ik het wel gezien, maar de tour duurde maar liefst 4 uur. Terwijl de anderen met verrekijkers nog steeds naar de vogels aan het zoeken waren, vermaakte ik me met de honden die daar uit het niets voorbij komen lopen.
We zijn hierna terug gegaan naar het hostel om onze backpacks op te halen en zijn naar een soort vlindertuin geweest. De vlinders waren enorm en hadden schitterende kleuren. Niet te vergelijken met de vlindertuinen die we in Nederland kennen. De natuur is immens en niet met woorden te beschrijven. Zo iets zie je normaal alleen in de documentaires van National Geographic.
In de Amazone is geen bereik en de Wi-Fi is heel slecht. Voor het eerst deze week voelde ik me heel ver van huis.

Eenmaal terug in Quito kwam ik in de avond aan bij het huis van señora Thelma. Zo als altijd zat ook nu de portier er weer. De geur van eten kwam me al tegemoet toen ik voor de deur stond. De eettafel zat vol met familie van señora Thelma en ook de directrice van school was er. Ik voelde me wat opgelaten en weet nog steeds niet zo goed of het hier gebruikelijk is om dan bij de familie te gaan zitten. Ik heb er voor gekozen om te gaan douchen. Niet veel later klopte señora Thelma op mijn deur om me te komen halen voor het eten.
Ik werd voorgesteld aan haar broers en zussen. Ik denk dat ik zelden ergens zo'n warm welkom heb gehad, het voelde alsof ik er al jaren over de vloer kwam. Señora Thelma verteld trots dat ik zuster ben, dat ik hier Spaans leer en dat ik haring lust.
Terwijl ik luister naar wat zij zegt en naar haar kijk doet ze me denken aan mijn eigen oma. Ik ben er van overtuigd dat ik het niet beter had kunnen treffen met mijn gastgezin.

Reacties

Reacties

Patricia

Wat leuk om te lezen dat het goed met je gaat, en dat de eerste dagen daar goed zijn verlopen, als ik zo lees over die vlindertuin en de amazone dan wil ik ook komen.
Hoe je de bus beschrijft en de auto volgeladen met mensen, doet mij denken aan Kameroen, daar heb ik wel eens met een levende geit in de bus gezeten. 5 mensen op de achterbank van de taxi, 2 volwassenen met een baby op de schoot naast de chauffeur op de passagiersstoel, ik was een van die volwassenen, Naomi mijn oudste was het kind, en de vader.
Prettig week toegewenst zuster, ik ga mijzelf klaarmaken voor mijn dagdienst.
Adios

Nalini

Hi Joyce, gaaf joh om dit te lezen. Terwijl ik jou verhaal lees, waan ik me een beetje in de tropische oorden.
Ik vind jou zo dapper dat je dit avontuur aangegaan bent. Heb een mooie en leerzame tijd daar!
Groetjes Nalini

August

Leuk sjors! Ben blij dat je een beetje je draai hebt gevonden ????

Davina

Jij met je talenknobbel! Zie je wel!!
Love you!❤️

Marjan

Hoi Joyce,
Oma komt woensdag samen met Martin zijn vader bij ons eten. Ik zal haar zeker je foto's en verhalen laten zien. Ze is zo trots (en bezorgd). Ze leeft helemaal toe naar de donderdagen wanneer ze naar de dagopvang mag. Ze vindt het geweldig en knapt er ook echt van op.

Niels

Hey Joycie,

Leuk geschreven weer. Ben druk bezig met Dja om een volière naast het konijnenhok te bouwen. Dan kun je bij terugkomst ook genieten van de inheemse vogelsoorten. Ben blij dat je daar een thuisgevoel hebt bij Thelma! Je doet het goed daar :-)

Tante

Hoi Joyce, je hebt een leuk weekend gehad met medestudenten. Mooie dingen gezien. Gezellig hoor zo onder elkaar. Je Spaans gaat ook goed. Je begint je aardig thuis te voelen bij señora Thelma. Heel fijn voor je. Je zal ze nog gaan missen. Ik hoor je niet meer over je ontbijt, ben je daar ook al aan gewend? Groetjes van ons, tante Diana, Leo en oma Ans xxx

Moesje

Hey Joycy, wat doe je het goed daar en wat leuk om je verhalen te lezen!
Veel succes met je Spaans verder en blijf genieten!???

Kevin, Lieke, Lia, Elle - Travel Active

Hey Joyce! Wat een super tof begin van je tijd in Ecuador! Heel fijn om te lezen dat je het fijn hebt in je gastgezin én dat het goed gaat met de talencursus. We kijken uit naar het volgende berichtje :)
Groetjes Elle ~ namens het vrijwilligerswerkteam

Oma Ina

Hallo Joyce, ik heb net alle verhalen van je gelezen. Ik ben nu bij Martin en Marjan en mag een woordje schrijven. Fijn dat alles goed gaat, ik zie uit naar je terugkeer! Heeeeeeel veel kusjes van Oma, groetjes voor je hospita.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!