joyce-in-ecuador.reismee.nl

Adiós Quito

Maandagochtend.. Ik ga beginnen aan mijn 4e en tevens laatste week school. Mijn docent is voor deze week is Wagner; een vrolijke man met een paardenstaart. Als ik hem moet omschrijven is het een mix van Johnny Depp en Bono, maar dan Spaans.
Ik loop met hem mee naar zijn lokaal op de eerste verdieping. Het lokaal heeft een pastel groene kleur op de muur. Ik kijk om me heen en merk op dat het lokaal rommelig is. De deuren van de kast zijn vast geplakt met tape en overal liggen boeken. Op het plafon hangt een post it waar op staat "el techo", en ook op de lamp hangt een post it; "la lámpara". Het blijkt dat het hele lokaal vol geplakt is met post its, wel handig voor als je even ergens niet op kan komen.
Ik heb deze week privéles omdat er geen nieuwe studenten bij gekomen zijn. Wagner zijn manier van lesgeven werkt goed voor mij, ondanks de rotzooi hangt er een relaxte sfeer in het lokaal en Wagner neemt alle tijd om me dingen uit te leggen.

Donderdag na school hebben señora Thelma en Lorena me mee genomen naar een winkelcentrum ergens in Quito. We stapten een enorme winkel in waar werkelijk alles te vinden was voor welke sport dan ook.
Ik heb hier mijn laatste dingen voor de Amazone gekocht; een poncho, klamboe, kaplaarzen en een extra tas omdat ik veel te veel spullen gekocht heb de afgelopen 4 weken.
Die avond at ik niet bij Thelma maar hadden we met de studenten afgesproken om een hapje te gaan eten in de stad. De meeste vertrekken dit weekend dus dit was een soort afscheid.
De afgelopen maand waren deze mensen voor mij vertrouwd en was school een veilige plek. Ik vind het een hele rare gedachte dat we elkaar na vrijdag waarschijnlijk nooit meer zien. Ik ben blij dat ik deze mensen heb leren kennen en zal altijd met veel plezier terug kijken op deze tijd.

Zoals elke vrijdag nu ook weer het examen, het was moeilijk en was er met mijn gedachten niet bij. Ik heb in plaats van kook les in de middag, extra les gevraagd bij Wagner wat geen probleem was.
Na de les kwamen de studenten en alle docenten bij elkaar in de patio, het moment dat de studenten die weg gingen hun certificaat overhandigd kregen. Het was een verrassing voor me dat señora Thelma ook naar school was gekomen.
Ik kreeg mijn certificaat en heb afscheid genomen van de docenten en de studenten, wat ik toch wel moeilijker vond dan verwacht.

Ik heb mijn week in Quito afgesloten met Mitad del Mundo, de plek waar de evenaar door Ecuador loopt. Het is een uurtje met de bus vanaf Quito. Het was veel groter dan ik had verwacht, veel souvenir winkeltjes, museums en lama's.
Toen ik terug kwam bij het huis heb ik afscheid genomen van de portier; Vicente. Ik heb hem bedankt voor zijn praatje iedere ochtend.
Voor señora Thelma had ik een klein cadeautje en een kaart waarin ik, uiteraard in het Spaans, heb geschreven dat ik haar en Lorena enorm dankbaar ben voor de afgelopen maand.
Tijdens het eten hebben we nog wat gepraat en is ze het lijstje af gegaan of ik wel echt alles had voor de Amazone.

Morgen ochtend vertrek ik hier om 7.00, ik zal een taxi nemen naar Quitumbe, de bus terminal van Quito. Daar zal ik de bus pakken die me in 5 uur naar Tena brengt. Daar aangekomen moet ik bellen naar Parque Amazónico zodat ze een kano kunnen sturen, vervolgens pak ik een andere bus pak tot Puerto Barrantilla. Hier zal de kano op mij wachten en me naar het rescue park brengen.
Ondanks dat ik er ontzettend veel zin in heb ben ik toch ook wel een beetje zenuwachtig. Op het park is geen WiFi, hiervoor moet ik naar Tena reizen. Ik ben erg benieuwd naar de jungle en mijn vrijwilligerswerk maar ik zal señora Thelma en Lorena best gaan missen.

Reacties

Reacties

Nadine

Wat gaat de tijd hard zeg, alweer 4 weken.
Maar heel plezier in de amazone, ben nu al benieuwd naar je volgende ervaringen

????

Marjan

Spannend
Veel plezier

Elise

Gefeliciteerd met je certificaat! Heel veel plezier in de amazone en geniet!

Davina

Wauw! De tijd vliegt jocy! Op naar het volgende avontuur! Have fun! ?

Nestor

Muy bien Joyce.
Heel veel succes in de Amazone gebied.

Tante Diana

Oh Joyce, wat heb jij hard gewerkt. Gefeliciteerd met je certificaat. Op naar het volgende avontuur. Daar zul je vast weer mensen ontmoeten die heel erg aardig zijn en je op weg helpen. Heel veel succes met je vrijwilligerswerk. Goeie reis en wees aub voorzichtig. Tot horens, kus van je tante xx

bianca

Hoi Zuster
Wat gaat de tijd snel zeg.
Nu ga jij al weer naar je volgende avontuur.
Zet hem op, ook deze ga jij met heel veel plezier beleven.
Dikke knuffel en kus van mij

Lianne

Zussie
Wat ben je goed bezig zeg!!
Ben trots op je...gefeliciteerd met je certificaat.
Heel veel succes en plezier met je nieuwe tocht. Geniet ervan
Xxx

Karen visser

Hoi joyce gefeliciteerd met het behalen van je certificaat kanjer je doet het toch maar weer .Op naar het volgende avontuur .Ik kom net terug van vakantie .maar is iets minder avontuurlijk .Doe voorzichtig en geniet van je voortzetting van je reis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!