joyce-in-ecuador.reismee.nl

Viva Quito

Mijn afscheid in amazoonico. Vrijdag avond een etentje in Liana Lodge met alle vrijwilligers, Sandra en Scott. Als iedereen zijn drankje heeft word er van mij verwacht dat ik iets ga zeggen, al vind ik dat wel een beetje ongemakkelijk wanneer iedereen naar me staart. Ik bedank Sandra en Scott voor deze ervaring, de vrijwilligers voor de leuke tijd en de lol die we hebben gehad tijdens het werken. Zaterdag heb ik voor het laatst gewerkt en is het dan toch echt tijd om afscheid te nemen. Voor de laatste keer geef ik Harry zijn melk en een aai over zijn bolletje, ik ga dit kleine beestje enorm missen. Iedereen werkt een beetje harder om op tijd beneden bij de rivier te zijn waar ik op mijn kano wacht. Sandra en Scott bedanken me nogmaals en zeggen dat ik ten alle tijden welkom ben om terug te komen. Mijn kano komt er aan en ik geef iedereen een knuffel en druk ze op hun hart extra lief te zijn voor Harry. Met een brok in mijn keel en een knoop in mijn maag zwaai ik tot dat amazoonico uit het zicht verdwijnt. Mijn terugreis naar Quito is nu echt begonnen.

Een aantal weken geleden heb ik besloten om terug te gaan naar school om nog 3 extra weken Spaans te leren. Dit keer verblijf ik in de school residence waar ik zondag avond aan gekomen ben. Het voelde als Noorwegen: geen mensen en het was ijskoud. Ik heb de nacht doorgebracht als een Eskimo onder 4 dekens en had enorme heimwee naar de jungle. De volgende dag begon mijn eerste lesdag. Ik kreeg een warm welkom en werd ingedeeld bij Monica. Ik merk dat mijn Spaans vooruit is gegaan en heb mijn examen behaald met 96%.

Deze week zijn er maar 4 dagen school vanwege fiestas de Quito. Op 6 december word de onafhankelijkheid van de stad gevierd. Niet alleen voor Quito maar ook voor mij is deze dag speciaal. De verjaardag van mijn maatje en de allerliefste opa die ik me heb kunnen wensen. Dit jaar de eerste verjaardag zonder hem. De hele dag zal ik een beetje extra aan hem denken. Ik ga er van uit dat zijn eerste verjaardag daar boven een grande fiesta is.

Reacties

Reacties

Marjan

Sterkte Joyce.
Wij gaan bij oma langs die dag en hebben zoals we altijd voor opa deden nu voor oma een Amaryllis bol gekocht.
Ze houdt zich goed, maar deze eerste 6december zal zwaar zijn voor iedereen.
Liefs Marjan

Anneke

Joyce ik ben 6 december vrij en ga natuurlijk naar oma. We zullen aan je denken

Karen Visser

Hoi Joyce heel leuk weer wat van je te lezen Wat een ervaring te gek De kaarsjes liggen al klaar om morgen te branden want opa vergeten we nooit Trouwens oma was helemaal in de wolken toen ik maandag kwam Want ze had met je gesproken en je GEZIEN ze snapt er noks van hoe dat kan haha maar ze is opgelucht je even gezien te hebben ?nog een fijne tijd

Kevin, Lieke, Lia, Elle - team VW

Mooi verhaal weer Joyce. Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad bij Amazoonico! En wat tof dat je je Spaans nog wat verder bij gaat spijkeren! Sterkte met de pittige dag morgen. Nog een fijne tijd de komende weken!

Linski

Wat bijzonder en verdrietig tegelijk Joycie dat dat samen valt op 6 dec. Dikke kus

Nestor

Sterkte op 6 december en geniet van alle mooie momenten chica

dinie

Leuk verhaal ik denk ook aan corretje en steek een kaarsje op nog veel reis plezier meisje xxxxxx

Tante Diana

Hoi Joyce, wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt. Kan me voorstellen dat je alles en iedereen gaat missen. Je hebt zoveel leuke/leerzame momenten beleefd. Nu is het aftellen naar huis begonnen en het weerzien van je vriend. Nog een fijne laatste periode in Ecuador. Goede reis naar huis. Dikke kus van je tante.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!